Assortimentsmanagement

Als de omzet minder snel of niet meer groeit zijn er nog veel onbenutte mogelijkheden om het resultaat van een ambachtelijke bakkerij te verbeteren.

In dit dossier vindt u alles over brutowinst, calculatie, gebruik van systemen en het optimaliseren van de brutowinstmarge.

 

100 producten = 80% van de omzet

De ambachtelijke bakker wil zich vaak onderscheiden door een breed en diep assortiment. Assortimentslijsten met meer dan 750 verschillende producten (over het gehele jaar bezien) vormen geen uitzonderingLees verder!

 

Onderscheid moet waarde toevoegen

Sinds 2007 hebben de speciaalzaken ca. 15% marktaandeel verloren. Ook de bakker zag het aantal klanten teruglopen. Er zal meer waarde moeten worden toegevoegd wil de bakker ook in de toekomst een goede boterham kunnen verdienen. Lees verder!

Wil je onze nieuwsbrief ontvangen?
Vul onderstaand je bedrijfsnaam en
email adres in.

Schakel JavaScript in je browser in om dit formulier in te vullen.